stefanicka-horska-chata-so-psom
10. júla 2018

4 dni v Slovinsku – Triglavský národný park

lake-zelenci

Rozhodla som sa vám napísať „návod“ na 4 dni v severozápadnej časti Triglavského národného parku v Slovinsku 🙂 . My sme vyrážali zo Slovenska, konkrétne z Trnavy o tretej hodine v noci. Cesta do prvej zastávky tripu nám trvala 5 hodín. V Rakúsku sme museli mať diaľničnú známku, ale v Slovinsku nebolo treba, keďže sme cez diaľnicu nešli.

1. DEŇ

Lake Zelenci – pre polohu na mape klik sem

Zaparkovali sme na neplatenom parkovisku a po krásnej cestičke cez les sme sa vydali k ľadovcovému jazierku. Cesta trvala 5 min a bola dobre značená. Jazierko je vulkanického pôvodu s prísnym zákazom kúpania sa. Vedľa jazierka je rozhľadňa, z ktorej sa môžete pokochať dychberúcim výhľadom a tiež prečítať si info o tamojšej faune a flóre.

Na dne jazierka okrem pstruhov môžete sledovať unikajúce bublinky z mini vulkánov 🙂 .

lake-zelenci

Martuljški slap – pre polohu na mape klik sem

K vodopádu Martuljski Slapovi cez tiesňavu je to cca 40 min cesty. My sme sa však zdržali oveľa dlhšie 😀 , celý okruh je dlhý 8 km 🙂

martuljski-slapovi

Lake jasna – pre polohu na mape klik sem

Jazero v lyžiarskom stredisku Kranjska Gora.

Po zastávke pri jazere sme sa vydali do kempu Klin, pri meste Bovec, ktorý bol vzdialený 35 min. cesty autom.

2. DEŇ

Kanín – pre polohu na mape klik sem

Na okraji mesta Bovec je lanovka, ktorou sa za 30 min. dostanete k hornej stanici lanovky (cena spiatočného lístku je 17€/osoba). My chlpáči máme vstup na lanovku povolený, zdarma a nemusíme mať ani náhubok. Odtiaľ sa už môžete vydať na Kanín, k skalnému oknu, či na vrch Prestreljenik.

bovec-kanin-skalne-okno

Hore sú miesta so snehom ale zima nebola vôbec, čo sme však podcenili bol opaľovací krém, tak sa prosím poučte z našich chýb 😀 .

kanin-so-psom-so-psom-na-tripe

Vodopád Virje – pre polohu na mape klik sem

Sa nachádza pár minút od mesta Bovec za dedinkou Plužna .Od menšieho parkoviska po vodopád je to tak 10 min cesty. Vašim páničkom odporúčam pribaliť si plavky, aby sa mohli okúpať v jazierku, do ktorého vodopád steká (pre tých otužilejších).  Alebo si zaskákať zo skaly ako moja panička, aj napriek tabuľke, že sú v jazierku hady 😀

slap-virje-so-psom-na-tripe

Mali sme to šťastie, že sme vodopád navštívili krátko po menšom daždi a dlhšiu dobu sme si to tam užívali takmer sami 🙂 .

slap-virje

Velika Korita – pre polohu na mape klik sem

Je to miesto vzdialené 5 minút peši od nášho kempu (tiež neďaleko Bovca), kde sa môžu vaši páničkovia poriadne vyjašiť v Soči. Samozrejme ak im nevadí teplota vody 4 stupne celzia 😀

soca-velika-korita

My s paničkou sme otužilé, ale skákala iba ona 😀

velika.-korita

3. DEŇ

Tiesňava Tolmin –  pre polohu na mape klik sem

Na tento výlet si určite vymedzte aspoň pol dňa. Vstupné je okolo 5€/osoba, parkovanie je bezplatné. Miestami musíte šliapať do kopca po schodíkoch, ale inak je to veľmi ľahká a nenáročná túra 🙂 .

tiesnava-tolmin-slovisnko-so-psom-triglavsky-narodny-park

Vodopád Kozjak – pre polohu na mape klik sem

Vodopád je dobre značený, zaparkujete pri kempe, prejdete cez ľanový most ponad rieku Soča a rozprávkovou krajinou sa vydáte priamo k vodopádu, cca 30 min cesty

slovinsko-triglavsky-narodni-park

zdroj: http://www.slovenia-trips.com

4. DEŇ

A teda posledný sme sa vydali preskúmať krásy Slovinska a Talianska cestou naspäť domov 🙂

Mangartské sedlo – pre polohu na mape klik sem

Na ktoré sa dostanete autom. 11 km do riadneho kopca po serpentínach nie je žiadna sranda, hlavne ak je cesta taká úzka a musíte sa vyhýbať oproti idúcim autám, cyklistom a motorkárom. Po pár km jazdy autom vás zastavia pri malej búdke s informáciami, kde sa platí 5€ za auto. Cca 1km do cieľa prídete k parkovisku s tabuľkou, že síce môžete ísť ďalej autom, ale musíte si dávať pozor, pretože na cestu padajú kamene ( 😀 ) . My sme pokračovali ďalej a zaparkovali až na poslednom parkovisku.

mangartske-sedlo-slovinsko

mangart-sedlo-sopsomnatripe

mangartske-sedlo

Lago del Predil  pre polohu na mape klik sem

Je len pár minút cesty od Mangaru a leží za Slovinskými hranicami v Taliansku. Tam sme už len oddychovali a kúpali sa 🙂 .

lago-del-predil-slovisnko-so-psom-triglavsky-narodny-park

Gabiku s celou rodinkou a chlpáčmi Rufim a Igimi

8 Comments

1. Naty Juggi píše:

Náadheraaa, krásně fotky a super článek…Jsou ti hadi nebezpeční?

• Paul Anka píše:

ďakujeme 🙂 myslím, že hady neboli nebezpečné, inak by tam bolo upozornenie alebo výstraha so zákazom kúpania sa 😀

2. Chrťo píše:

och neskutočne krásna krajina !

3. Zuzka píše:

Super tipy na krasne miesta…a tie fotky…nadhera..
    ..uz pri nasej predchadzajucej navšteve Slovinska v maji sme navstili aj Mesacny zaliv (pokym som neobjavila tvoj blog,nikde som sa o tomto krasnom mieste dovtedy nedocitala:)
    ..pri nasom najblizsom vylete Slovinska urcite opat niektore z tychto miest navstivime aj my 🙂
    Dakujeme za tipy a presne polohy miest 👍👍

• Paul Anka píše:

Ďakujeme, veľmi ma tvoj koment potešil 🙂 . Popravde ani ja som o mesačnom zálive nikde nič nenašla, bola to úplná náhoda, že sme naň narazili 😀 som rada, že sme pomohli, želáme veľa veľa krásnych zážitkov 🙂

4. Linda píše:

No to som zase ja a musím povedať, že ste mi (mojej paničke hlavne) zase vyrazili dych a mám chuť rovno sa ísť baliť. 🙂 Neuveriteľne dychberúce fotky a miesta… Fakt sa mi chce paničku rovno nahnať do auta (aj keď muslím, že by tam bola skôr ako ja, 🙂