topolciansky-hrad-so-psom-na-tripe
30. júna 2018

vodopády Myrafälle a tiesňava Steinwandklamm

Myrafalle-vodopady-Steinwandklamm-tiesnava

Tieto dva tipy na výlet v Rakúsku zhrniem do jedného článku a začnem Myrafälle

Myrafälle – pre polohu na mape klikni sem

Parkovisko Myrafälle – Vodopády Myrafälle – Priehrada Stauweiher – Vyhliadka Hausstein – zadom poza Hausstein – Parkovisko Myrafälle

Boli pre mňa skôr komerčnejšia záležitosť. Ale určite stojí za to ich vidieť 🙂 . Parkovať sa dalo priamo pri vstupe vedľa jazierka a reštaurácie.

Myrafalle-vodopady-Steinwandklamm-tiesnava

Vstupné pre dospelých bolo 2,-€/osoba a ak ste si kúpili zároveň aj vstup do tiesňavy Steinwandklamm cena vstupu na obe miesta bola 4€/osoba. Ja som mala vstup zdarma 🙂 .

Pri vchode bolo upozornenie, že chlpáči majú byť na vodítku. Moja panička pred cestou do Rakúska dôsledne vyberala, ktoré z vodítok vyberie a nakoniec ho zabudla 😀 !!! Takže sme sa pri prechode okolo pokladne tvárili, že šnúrka z mikiny je vodítko 😀 . Potom som si už cupitala navoľno, avšak motkala som sa okolo paničky, aby som nezavadzala ľuďom 🙂 .

Cesta bola schodná v oboch smeroch, takže sem – tam nastala situácia, keď sa vytvorila mierna rada pred schodíkmi. My sme sa na tento trip vybrali poobede, ale aj tak to nebola žiadna tragédia, čo sa týka množstva ľudí. Určite však odporúčame vodopády navštíviť čo najskôr – ráno, aby ste si viac užili prírodu a kľud 🙂 . Dočítali sme sa, že Myrafalle sú otvorené až do 22:00 hod a navštíviť sa ich oplatí aj za večerného osvetlenia 🙂 .

Myrafalle-vodopady-Steinwandklamm-tiesnava

Po cca 15 min cesty naprieč vodopádmi sme sa dostali na cestičku, ktorá viedla okolo menšej priehrady a krásne čistého jazera 🙂 . Pri jazere sa nachádzalo aj menšie jazierko, kde sa môžu vaši páničkovia ovlažiť, tiež informačná tabuľa o smere cesty, detské ihrisko a hostinec Karnerwirt.

Podľa informačnej tabule sme sa vydali na druhú stranu tečúceho potôčika a cez lúku do kopca na vrch Hausstein.

Tam nás čakal krásny výhľad na okolitú krajinu. Pofotili sme sa, oddýchli a vydali sa nazad k autu.

Myrafalle-vodopady-Steinwandklamm-tiesnava

Môžete si vybrať dve trasy – tou istou cestou naspäť alebo zísť dolu a na lúke odbočiť vľavo, cestou okolo hory prísť k parkovisku z druhej strany 🙂 .

Myrafallentiesnava-Steinwandklamm

Tiesňava Steinwandklamm

Oficiálny vchod k tiesňave je z druhej strany, ale naši domáci sprievodcovia nás zaviedli ku koncu trasy. Takže namiesto prechodu cez tiesňavu a potom šľapania lesom naspäť k autu, sme najprv šľapali lesom a k autu sme sa dostali cez tiesňavu 🙂

Keď klikneš sem , zobrazí sa ti celá mapa, kde je označený štart, číslom 2 je označený vstup s turniketmi, číslom 3 rázcestník a samozrejme aj cieľ 🙂 .

Naša cesta sa začala pri mape, ktorá nás informovala, ktorým smerom sa máme vydať.

Myrafalle-vodopady-Steinwandklamm-tiesnava

Lesom sme prešli až k oficiálnemu parkovisku. Lístok sme už mali kúpený z vodopádov, takže sme iba prešli cez turniket a okolo včelích úľov sme sa vydali smerom k tiesňave.

Tiesňavu sme prešli za cca za hodinu. Išli sme bez zastavenia a moja panička fotila za chodu, ale určite sa tiesňave oplatí venovať viac času.

Počas cesty sme prechádzali mostíkmi, ktoré ľahko zvládnu aj menšie labky. Cesta sa dokonca rozdvojila a na výber sme mali cestu cez rebríky a cestu po schodíkoch a mostíkoch, ktorú sme si z pochopiteľných dôvodov vybrali my 😀 .

Myrafalle-vodopady-Steinwandklamm-tiesnava

Asi tak v 3/4 cesty sme sa dostali k tejto mape a k rázcestiu, kde sme odbočili vľavo.

Po pár minútach strmšieho stúpania sme sa dostali k schodíkom a k začiatku mini jaskyne.

Ja a moja panička sme celú cestu išli o niekoľko krokov dopredu od našej skupiny, ale pri pohľade do nekončiacej tmy v jaskyni sme sa rozhodli počkať ostatných 😀 . Boli sme ubezpečené, že jaskyňa nie je dlhá. Panička dostala radu, aby sa chytila lana po boku jaskyne a rúčkovala pomaly vred, že zbadá svetlo 😀 . A keď sme ho zbadali obe sme opäť boli veľké hrdniky 😀

Myrafalle-vodopady-Steinwandklamm-tiesnava

Nasledovali posledné schodíky a tiež parádny výhľad 🙂 (ktorý nemám odfotený 😀 ).

A už len pár minút cesty k autu 🙂 .

Ak by som mala zhodnotiť, ktoré z miest sa nám viac páčilo, tak určite tiesňava. No rozhodne stojí za to vidieť obe 🙂 .

so-psom-na-tripe-sopsomnatripe

2 Comments

1. Veronika Smolinska píše:

Krasne fotky, inspirovali nas na vyletik na buduci tyzden. 🙂 Chcela by som sa opytat, da sa to zmaknut za jeden den prejst aj trasu cez vodopady aj tiesnavu?