Psia narodeninová torta
Hurtta Outdoors Torrent Coat
15. marca 2017

Smolenice

Smolenice ležiace na východnom úpätí Malých Karpát navštevujem od šteniatka, z Trnavy je to tak 15 min autom, takže blizučko 🙂 . Máme tu viacero možností na riadne výlety alebo len menšie prechádzky.

1. TRASA nenáročná (1,8km/36min.) Ak sa vám nechce špiniť si labky tak zaparkujte pod kostolom a po asfaltke sa vydajte hore, smerom k zámku. Zastávku si urobte určite aj pri jazierku s kačičkami. Hore za zámkom vedie cestička cez lesík dole k aflatke, takže si môžete urobiť malý okruh 🙂 .

Pre trasu značenú na mape klik sem.

smolenice-tip-na-vylet

2. TRASA nenáročná, no dlhšia 🙂 (4,5km/1:35min.) Znova môžete zaparkovať pri kostole, tentokrát sa však vydáte z ľavej strany. Po pravej strany budete mať cintorín, po pár krokoch príde odbočka vľavo, popod hradisko Molpír. Po cca 15min sa napojíte na žltú turistickú značku, po ktorej pokračujete až po rázcestník Vlčiareň, tam odbočíte vľavo na modrú. Odtiaľ k občasnému vodopádu je to sotva 5 min. Na lavičke sa môžete posilniť a vydať sa dolu údolím k dedine. Úsek cez dedinu trvá asi 6min. je to bočná, málo frekventovaná ulička, takže sa to dá vydržať 🙂 .

Občasný vodopád

zdroj: Vladimír Bibel

obcasny-vodopad-smolenice

Schody na kaplnku Panny Márie pri Hlbočianskom vodopáde.

Nabu , Sanny a ja 🙂 .

3. TRASA o trošku náročnejšia na stúpanie sa začína tiež pri kostole – tabuľkou Náučný chodník Molpír. Miernym kopcom sa okolo ovocných stromov a krásnych drevených chatiek so slamenou strechou dostanete na hradisko Molpír. Určite si oddýchnite na lavičkách na vrchu kopca s parádnym výhľadom na Smolenický zámok a okolie. Hneď za hradiskom je aj hojdačka, ktorú môžu využiť vaši páničkovia. Náučný chodník pokračuje ďalej, tiež sa vám naskytnú parádne výhľady. Takto po hrebeni môžete prejsť až k občasnému vodopádu, toto však nie je turistická trasa a na mape vám to môžeme vyznačiť iba takto, červenou linkou.